Nazwa zajęć | Krótki opis zajęć | Częstotliwość zajęć | Czas zajęć | Korzyści płynące dla Dziecka |
Labosfera | Podczas zajęć dzieci będą wykonywały i opisywały bezpieczne eksperymenty chemiczne. Zadaniem dzieci będzie zarówno przeprowadzenie eksperymentu jak i jego opisywanie oraz w miarę możliwości wyciąganie wniosków. Podczas wykonywania eksperymentów dzieci będą: przelewać, odmierzać oraz przesypywać materiały potrzebne do wykonania doświadczenia. | 2 x w miesiącu | 30 minut | Zajęcia umożliwią dzieciom rozwój logicznego myślenia, planowania wykonywanych działań oraz podejmowania prób wyciągania wniosków. Ponadto wykonywanie eksperymentów prawidłowo wpłynie na rozwój mięśni palców u rąk – motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także koncentracji uwagi. |
Joga | Podczas zajęć dzieci będą wykonywały m.in. ćwiczenia na matach, ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne. | 1 x w tygodniu | 30 min | Dzięki zajęciom dziecko zwiększa świadomość własnego ciała, rozciąga się, czyli niweluje napięcie, uczy prawidłowego oddechu. |
Tańcowała igła z nitką – warsztaty krawieckie | Dzieci zapoznają się z zawodem krawcowej oraz jej narzędziami. Podczas zajęć dzieci będą miały do dyspozycji igły dla nich przeznaczone i wykonywać będą takie ćwiczenia jak: nawlekanie, przeplatanie, segregowanie oraz wiązanie supełków. | 2 x w miesiącu | 30 min | Dzięki zajęciom dzieci usprawniają działanie mięśni palców u rąk – motorykę małą, z większą łatwością nauczą się wiązać buty, nawlekać niewielkie przedmioty, dopasowywać wielkość przedmiotów to otworów. |
Gimnastyka poranna z profilaktyką wad postawy | Na tych zajęciach dzieci będą wykonywały ćwiczenia, które pozytywnie wpłyną na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Ruch z wykorzystaniem przyborów gimnastycznych korzystnie wpłynie na dotlenienie organizmu, a co za tym idzie lepszą koncentrację podczas zajęć dydaktycznych. | Codziennie | 20 min | Zajęcia rozbudzają motywację do podejmowania wysiłku i ćwiczeń, uczą przyjmować i utrzymywać prawidłową postawę ciała, przeciwdziałają utrwalaniu i pogłębianiu się wad postawy. Dzięki zajęciom zwiększa się samoświadomość ciała dziecka. |
Mały Picasso | Podczas zajęć kładziemy nacisk na zapoznanie Dzieci z różnorodnymi technikami plastycznymi. Na zajęciach dzieci będą malowały, wydzierały, lepiły oraz wykonywały proste elementy scenografii, strojów, prostych kukiełek. Celem zajęć jest poznanie podstawowych technik plastycznych. | 2 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia pozytywnie wpływają na rozwój mięśni palców u rąk, tzw. motorykę małą, pobudzają zmysł estetyki i potrzeby tworzenia, rozbudzają kreatywność i wyobraźnię, a także uczą odzwierciedlania emocji w sztuce. |
Logorytmika | Podczas zajęć dzieci będą wykonywały różnego rodzaju ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem rytmu muzycznego. Duży nacisk położony będzie na ćwiczenia oddechowe, dźwiękonaśladowcze oraz grę na instrumentach. | 2 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia wpływają na poprawę koordynacji ruchowej oraz koncentracji dziecka. Dzięki zajęciom dziecko wykazuje się większą wrażliwością muzyczną, lepiej rozwiniętym poczuciem rytmu oraz umiejętnością prawidłowego oddychania. |
Mierz wysoko – cykl spotkań z ciekawymi ludźmi | Warsztaty podczas, których dzieci będą miały okazję poznać ciekawe zawody, porozmawiać z inspirującymi ludźmi, zapoznać się z atrybutami związanymi z danym zawodem. | 1 x w miesiącu | 30 min | Dzięki warsztatom dzieci poznają otaczający świat, tajniki bliżej znanych i nieznanych zawodów, rozwijają kompetencje społeczne w tym umiejętności swobodnego wypowiadania się na forum, nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z innymi osobami. |
Dzwonki | Podczas zajęć dzieci zapoznają się z dzwonkami chromatycznymi, wykonywać będą: ćwiczenia rytmizujące i odwzorowujące, podczas których będą podejmowały próby odwzorowania piosenek ze słuchu, zapoznają się z wartościami rytmicznymi nut i wiele innych. | 2 x w tygodniu | 30 min | Dzięki zajęciom u dziecka kształtuje się zdolność precyzyjnego słyszenia i różnicowania dźwięków, poczucia rytmu, doskonali się koordynacja całego ciała. Zajęcia wpływają również na zdolności pamięciowe. |
Warsztaty bębniarskie | Na warsztatach bębniarskich dzieci będą rozwiązywać zagadki muzyczne, zapoznają się z wyglądem i historią bębnów oraz dokonywać będą analizy słuchowej wybranych utworów. Ponadto tworzyć będą nowe aranżacje muzyczne. | 2 x w tygodniu | 30 min | Zajęcia wpływają na lepsze poczucie rytmu u dziecka, przygotowują je do ćwiczeń wokalnych. Ponadto uwrażliwiają dziecko na świat muzyczny, zapoznają je różnymi gatunkami muzyki. |
Tańce połamańce | Zajęcia taneczne pozwalające na swobodną interpretację ruchową naszych ulubionych utworów. | 1 x w tygodniu | 30 min | Zajęcia wpływają na rozwój ruchowy dzieci, rozładowują napięcie. Dzieci mogą wyrażać siebie, kształtować poczucie rytmu i czerpać radość z ruchu. |
Mały kuchcik | Podczas zajęć uczymy się: ugniatać ciasto, przyprawiać sałatki, tworzyć wiosenne kanapki. Każde zajęcia poprzedzone są zajęciami dydaktycznymi, podczas których dzieci poszerzają swoją wiedzę na temat wykonywanego dania. | 1 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia pozwalają dzieciom na zapoznanie się z różnymi smakami, poznać zasady bezpieczeństwa podczas przygotowywania posiłków. Zajęcia pozwalają na odkrywanie nowych smaków, zapachów i struktur jedzenia, uczą samodzielności i prawidłowego posługiwania się przyborami kuchennymi. |
Zdrowy Przedszkolak | Na zajęciach z profilaktyki zdrowotnej i promocji zdrowia dzieci zapoznają się z piramidą zdrowia, wykonają jej makietę, dokonają podziału żywności na zdrową i niezdrową, wykonają eksperymenty i doświadczenia pozwalające lepiej zrozumieć wpływ, np. cukru na nasz organizm. | 2 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia pozwalają dzieciom na zapoznanie się z różnorodnymi produktami, a z czasem wpływają na dokonywanie przez nie prawidłowego podziału na produkty zdrowe i niezdrowe dla naszego organizmu. Dzieci dostrzegają pozytywne korzyści płynące ze spożywania pewnych grup produktów, dowiadują się, co wpływa na nasze zdrowie. |
Matematyka na wesoło | Zabawy matematyczne realizowane w oparciu o autorski program napisany na podstawie metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej podczas których dzieci m.in. przeliczają, dokonują pomiarów przedmiotów z wykorzystaniem różnych miar, tworzą zbiory i je porównują, układają historyjki logiczne. | 1 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia wpływają na rozwój logicznego myślenia, poszerzają kompetencje matematyczne, uczą wytrwałości i szukania różnych dróg rozwiązań danego zagadnienia, samodzielne szukanie rozwiązań wpływa również na budowanie pewności siebie. |
Małe BHP | Dzieci poznają zasady bezpiecznej zabawy w domu, przedszkolu i na dworze. Uczą się rozpoznawać różne zagrożenia, które mogą je spotkać każdego dnia i dowiadują się w jaki sposób ich unikać. Podczas zajęć dzieci dokonują wyborów prawidłowych postaw na podstawie zdjęć, historyjek obrazkowych, filmów i opowiadań. | 1 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia uczą dzieci samodzielności, rozwijają spostrzegawczość oraz myślenie przyczynowo – skutkowe. Ponadto poszerzają wiedzę na temat zagrożeń wokół nas oraz pozwalają dziecku na znajdowanie prawidłowych rozwiązań w sytuacji zagrożenia. |
Przyrodnik | Dzieci poznają przyrodę wszystkimi swoimi zmysłami i poprzez działania praktyczne, np. sadzą fasolę, pielęgnują kwiatki, topią śnieg. | 1 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia wpływają na uwrażliwienie dziecka na otaczający świat, uczą prawidłowych postaw i szacunku wobec roślin i zwierząt. Dzieci uczą się świata przyrody poprzez wykonywanie własnych obserwacji i doświadczeń. |
Język lata jak łopata | Podczas zajęć dzieci będą pracować z historyjkami obrazkowymi, ilustracjami oraz opowiadaniami. Ponadto wykonywać będą ćwiczenia usprawniające aparat mowy oraz ćwiczenia wpływające na kształtowanie prawidłowej artykulacji głosek z szeregu szumiącego (sz, rz, cz, dż), a także głoski r. | 2 x w miesiącu | 30 min | Zajęcia kształtują u dziecka umiejętność tworzenia własnych eksperymentów językowych, nadawania znaczenia czynnością, nazywania ich oraz tworzenia żartów językowych i sytuacyjnych. Uczą aktywnego słuchania i odpowiadania na pytania, konstruowania prostych wypowiedzi oraz tworzenia opowiadań. |
Literkowe ABC | Podczas zajęć dzieci biorą udział w zabawach, które mają na celu przygotować je do nauki czytania. Zabawy polegają na kreśleniu kształtów literopodobnych w różnorodnych materiałach, czytaniu globalnym wyrazów (początkowo z ilustracjami), dzieleniu wyrazów na sylaby. | 2 x w miesiącu | 30 min | Dzięki zajęciom dziecko łatwiej oswaja się z literami i chętniej podejmuje próby zabawy z nim. Po zajęciach dziecko z łatwością rozpoznaje zapis swojego imienia, czyta wyrazy globalne, dzieli wyrazy na sylaby. Zdobyte umiejętności ułatwiają dziecku naukę pisania i czytania w późniejszym czasie. |
Nie jestem sam – zajęcia rozwijające obszar społeczny | Podczas zajęć dzieci będą układać historyjki obrazkowe, odgrywać scenki, słuchać opowiadań. Dzieci będą brały udział w zabawach paluszkowych, relaksacyjnych, integracyjnych i innych. | 1 x w miesiącu | 30 min | Dzięki zajęciom dziecko nawiązuje współpracę w grupie, buduje się w nim poczucie przynależności do grupy. Po zajęciach dziecku łatwiej jest ocenić zachowanie swoje i/lub innych. |
Jestem, potrafię, mam – zajęcia rozwijające obszar emocjonalny | Na zajęciach dzieci będą rozpoznawać emocje na piktogramach, ilustracjach, wcielać się w role i odgrywać scenki. Podczas zajęć nauczyciel stwarzać będzie dzieciom okazje do lepszego zrozumienia świata emocji poprzez m.in.: zabawy teatralne, spotkania z literaturą oraz układanie historyjek obrazkowych. | 1 x w miesiącu | 30 min | Dzięki zajęciom dziecko uczy się rozpoznawać oraz nazywać emocje zarówno u siebie, jak i osób z najbliższego otoczenia. Dziecko poznaje sposoby na radzenie sobie z emocjami trudnymi, dowiaduje się jak reagować na emocje innych. |